Skapa försäljning och konvertering

Bara för att man har en marknadsföring eller hemsida betyder det inte att man syns eller att det faktiskt fungerar. Vi ser till att våra kunders löpande marknadsföring, både analogt och digitalt bidrar till att skapa försäljning och konvertering - ta användaren till ett mål. Ett mål kan vara ett köp, men också att användaren snabbt hittar rätt information, detta definieras i samarbete med vår kund.

Hur kan man skapa försäljning?

Digital marknadsföring i rätt kanaler till rätt målgrupp vid rätt tillfälle är nyckeln, enkelt va? Nej kanske inte, men här ser vi till att bidra med vår erfarenhet och kunskap så att din marknadsföring resulterar i en ROI (return on investment) utöver vad man är van vid. Vi skapar avslut genom tydlig information och uppmaningar på rätt ställen. Detta kallas för konvertering.

Hur vet man vad som funkar då? Vi har alltid full koll på alla våra kunders marknadsföring i de kanaler i ansvarar för och det fina är att vi kan mäta allt vi gör. Hur bra gick kampanjen och bidrog den till målet, att skapa försäljning? Vår löpande hjälp med analys och åtgärdsförslag gör att ni långsiktigt kommer lyckas i era digitala kanaler.

Något man måste tänka på när man t.ex ska driva trafik till hemsidan är att mer trafik inte automatiskt betyder mer försäljning. Det är högkvalitativa besökare man vill ha, köpare. Det är bättre med färre besök som kan skapa försäljning är många besök där ingen köper - eller hur? Det är detta vi hjälper till med genom grundliga analyser och förslag till förbättringar som är baserade på riktig data.

Starkt varumärke ger ökad försäljning

Se på dig själv, hur tänker du när du ska göra ett köpbeslut? Om du ser två varor med lika egenskaper, så väljer du troligen det varumärke du känner igen och har en positiv association till. Ofta betalar man också lite mer om man vet att det är bra! Kolla på de stora café-kedjorna t.ex, varför säljer dom så mycket kaffe så mycket dyrare än alla andra? För att man köper deras story, känslan och ryktet såklart.