Synas på Google – Sökmotoroptimering SEO

När hemsidan är byggd och lanserad, vad är det egentligen som gör att kunderna hittar dig och hur kan du synas på Google? Har dem din webbadress? Troligen inte. Idag Googlar nästan alla personer efter dom produkterna och tjänsterna man är intresserad av, så det säger sig själv – synas på Google måste man, annars så finns man inte.

Synas på Google, hur gör man?

Här går vi igenom några av alla saker som är viktigt att tänka på när man vill synas på Google och få en bra sökmotoroptimering, eller SEO som det heter.

Nutidsanalys

Först ber vi er att berätta om ert företag med egna ord. Vad säljer ni och hur? Vilka är era målgrupper och vad är era mål? En nutidsanalys är bra för både oss och er när vi börjar förbättra er synlighet på nätet. Därefter tar vi tillsammans med er fram relevanta söktermer och sökord som vi tror att era kunder Googlar på. Till sist implementerar vi dessa i er hemsida genom att skriva sökmotoroptimerade texter som Google förstår och som då även gör så att er hemsida blir ett mer relevant sökresultat.

Söktermer, nyckelord och kod

För att ha möjlighet att synas på Google så krävs väl planerade sökord och söktermer, skrivna på ett bra sätt, men även en välbyggd hemsida som uppfyller Googles tekniska krav. Idag rankas man till exempel på om hemsidan är mobilvänlig och responsiv, men också om den verkar vara ihopkopplad med Sociala medier så som Facebook, Instagram eller Twitter. En annan faktor för Google är hur länge sedan sidan uppdaterades och hur många andra hemsidor som länkar till dig, tillsammans med hur många besökare du har och hur länge dom är på din sida. Glöm inte heller hastigheten, en snabbladdad sida är bäst och är dessutom anlsutningen säker genom SSL så är hemsidan verkligen riktigt bra.

Vi hjälper dig att jobba vidare med Google

Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation där vi hjälper er igång med sökmotoroptimering och vi berättar även mer om nästa steg som är Google Adwords annonsering, där man genom betald annonsering har möjlighet att visa sitt varumärke ovanför alla sökresultat och betalar för varje person som klickar sig fram till din hemsida eller produktsida. Det finns många olika typer av PPC eller Pay Per Click, läs mer på vår sida om betald Google annonsering.