Google Adwords annonsering PPC

PPC eller Pay Per Click handlar om att du betalar för att potentiella kunder skall klicka sig in på hemsidan. Det kostar bara när något faktiskt klickar och det kostar oavsett vem som klickar. Därför är det viktigt med en bra analys och strategi innan man kör igång med betald Google Adwords annonsering. Om massor av personer klickar på din betalda annons så kostar det mer pengar och din budget försvinner snabbt. Tänk om bara de personer som faktiskt är intresserade av att köpa dina produkter eller tjänster just då klickar på din annons - ja då är sannolikheten till konvertering troligare, samtidigt som du vet att du betalar för värdefulla klick. Allt det här hjälper vi dig med och som partner kan du lita på bra leverans för din budget. 

Nå potentiella kunder var som helst

Med digital annonsering kan man synas i rätt kanaler, när man själv vill. Vi är specialister som sätter en digital strategi utifrån vilka kanaler man vill synas i. Med en bra strategi för betald Google Adwords annonsering vet du att sökordsannonsering, banner- och filmreklam, sociala medier och displayannonsering, ökar dina chanser för att skapa försäljning genom din digitala marknadsföring.

Mätbara resultat med Google Adwords annonsering

I digital marknadsföring finns många sätt att genomföra mätningar på hur utfallet av en kampanj blivit. Vi jobbar med den senaste tekniken inom området vilket gör att vi kan göra detaljerade analyser över vad som bör optimeras vidare. Vi har full koll på vad allt kostar och vilken konverteringsgrad det ger, så det är enkelt för vår kund att förstå var dem lägger pengarna.

Sökordsannonsering gör att du syns mer

Med sökordsannonsering så finns en möjlighet att nå potentiella kunder precis vid det tillfälle då de aktivt söker dina produkter och tjänster. Hela tre fjärdedelar av Sveriges befolkning söker efter information om varor och tjänster på internet. Varje dag görs det mer än 45 miljoner sökningar på Google, bara i Sverige.

Displayannonsering gör att du syns med bildannonser

Displayannonsering är ett effektivt sätt att placera ditt företag där din målgrupp rör sig. Bildannonser kan innehålla både text, bild och rörlig media. Annonserna visas på Googles displaynätverk, som består av miljoner olika hemsidor. Man väljer alltså att visa sina annonser på andra sidor som handlar om det ämnet produkten eller tjänster handlar om.